
O echipa de cercetatori spanioli a descoperit de curand motivul pentru care dietele mediteraneene reduc semnificativ riscul
atacurilor de inima.
Potrivit Jurnalului Colegiului American de Cardiologie, uleiurile virgine si extra virgine sunt esentiale pentru o astfel de dieta, deoarece contin cel mai ridicat nivel de fenol.
Fenolii sunt compusi cu abilitati anti-inflamatorii, anti-oxidante si anti-coagulante, si potrivit cercetatorilor spanioli, reprezinta cheia pentru reducerea riscului atacurilor de inima.
Dr Juan Ruano si colegii sai au comparat cu ajutorul a 21 de voluntari
cu nivele de
colesterol ridicate efectele uleiurilor bogate in fenoli cu cele la care acesti compusi fusesera inlaturati. Echipa a studiat raspunsul vaselor de sange la schimbari bruste ale fluxului sanguin.
La cateva ore dupa o masa bogata in ulei ce continea un nivel ridicat de fenol, raspunsul vaselor de sange a fost imbunatatit substantial, in timp ce, in cazul meselor sarace in fenol, nu s-a inregistrat nici o imbunatatire.
Se pare ca in spatele efectelor miraculoase se afla o concentratie ridicata a moleculelor de oxid nitric, al caror rol este sa dilate vasele de sange, si un nivel redus de tensiune rezultat in urma oxidarii.
"Consumul alimentelor bogate in fenoli imbunatateste sanatatea cardiovasculara si protejeaza inima," a concluzionat cercetatorul Francisco Perez Jimenez.
RESURSEZgomotul creste riscul unui atac de cordMontaigne-rousse-urile sunt riscante pentru inimaStresul mamelor se rasfrange asupra copiilorViagra benefica pentru hipertensiviStresul creste nivelul de colesterol