
O echipa de cercetatori de la universitatile California, Davis, Duesseldorf si Harvard a localizat un compus chimic responsabil de efectele benefice ale produselor pe baza de cacao si ciocolata.
Studiul a aratat ca epicatecina, ce face parte dintr-un grup de compusi numiti flavonoli, este direct legata de circulatia imbunatatita si alte semne ale unei bune
sanatati cardiovasculare.
"Desi studii anterioare au sugerat ca anumite alimente bogate in flavonoli, cum ar fi vinul, ceaiul si cacaua, pot oferi beneficii cardiovasculare, am reusit sa demonstram o legatura directa intre consumul de anumiti flavonoli din cacaua, absorbtia acestora in organism si efectele asupra functiei cardiovasculare", a declarat biochimistul Hagen Schroeter, unul dintre autori.
"Rezultatele studiului asigura o dovada directa ca epicatecina este responsabila de efectele vasculare benefice observate dupa consumarea unor anumite tipuri de cacaua bogate in flavonoli", a adaugat Schroeter.
Elementele cheie ale acestui studiu au fost indienii Kuna, care traiesc pe insulele San Blas aflate langa Panama. Acestia sunt renumiti pentru cantitatile mari de cacaua bogata in flavonoli pe care le consuma (3-4 cani pe zi) si pentru numarul extrem de scazut de persoane ce au tensiunea ridicata sau alte afectiuni cardiovasculare.
Cercetatorii au observat ca indienii care s-au mutat de pe insula in suburbiile din Panama si care nu mai consumau atat de multa cacao nu se bucurau de aceeasi sanatate cardiovasculara.