
Cele mai recente studii facute pe femeile in varsta au aratat ca suplimentele de vitamina D si calciu sunt eficiente numai asupra fracturilor de sold, marind densitatea osoasa, dar nu previn alte tipuri de fracturi. Studiile au fost bazate pe datele adunate de la 36 000 femei trecute de menopauza, cu varste intre 50 si 79 de ani.
Femeile au fost impartite in doua grupuri; celor dintr-un grup le-au fost administrate zilnic 1 000 miligrame de calciu si 400 UI vitamina D, iar femeile din al doilea grup au primit pastile placebo. Riscul pentru fracturi de sold a fost redus cu 29% in comparatie cu femeile care nu au luat suplimentele, dar riscul de cancer la colon nu a fost influentat.
John Hathcock, de la Consiliul
pentru Alimentatie, a declarat ca studiile au aratat rezultate dezamagitoare, ce nu corespund numarului mare de dovezi stiintifice asupra efectelor pozitive ale acestor doua nutrimente. Calciul mentine sanatatea oaselor, in timp ce vitamina D ajuta la o absorbtie mai eficace a suplimentului in organism.
Totusi, in acelasi timp, luarea de calciu cu vitamina D a favorizat aparitia de pietre la rinichi. Cercetarile anterioare au aratat ca cele doua substante ar putea incetini pierderea de tesut osos si ar putea reduce riscul de fracturi la femeile in varsta.
Joel S. Finkelstein, de la Spitalul General din Massachusetts, a declarat ca suplimentele pe baza de calciu si vitamina D nu ajung pentru a asigura o sanatate optima a oaselor. De asemenea, pacientii si medicii ar trebui sa fie constienti ca, desi o femeie primeste suplimentele necesare, tot exista riscul unor fracturi, in special daca are densitatea de minerale scazuta in oase, plus alti factori clinici de risc.
RESURSEDe unde sa-ti iei vitamina D?Vitamina D, vitala pentru sanatatea plamanilorCancerul in faze avansate poate fi tratat cu radiatiiVitamina D scade cu pana la 50% riscul aparitiei diferitelor forme de cancer