
Potrivit unui nou studiu publicat in Revista Colegiului American de Cardiologie, echivalentul a doua cani de cafea reduce abilitatea corpului de a creste fluxul sanguin catre inima in timpul efortului, acest efect fiind in special pronuntat la altitudini inalte.
"De fiecare data cand facem un efort fizic, fluxul miocardic trebuie sa creasca pentru a putea face fata nevoii marite de oxigen. Am descoperit ca acest mecanism este afectat de catre cafeina. In mare, substanta energizanta blocheaza cresterea fluxului", a declarat Philipp A. Kaufmann, unul dintre autori.
Cercetatorii, condusi de Mehdi Namdar, au studiat 18 persoane tinere
sanatoase, ce consumau cafea in mod regulat. Inainte de efectuarea testelor, participantii nu au consumat cafea timp de 36 ore.
In prima parte a studiului, au fost efectuate analizele PET (Positron Emission Tomography) inainte si dupa ce 10 participanti au folosit o bicicleta stationara.
In a doua parte, au fost facute aceleasi tipuri de masuratori, de data aceasta intr-o incapere ce simula aerul intalnit la 4.500 de metri altitudine.
Testul de altitudine inalta era destinat simularii modului in care afectiunile arterelor coronare nu permit inimii sa primeasca o cantitate suficienta de oxigen.
In ambele cazuri, testele au fost repetate la 50 minute dupa ce fiecare participant inghitea o tableta ce continea 200 de miligrame de cafeina, echivalentul a doua cesti de cafea.
Doza de cafeina nu a influentat fluxul sangvin in timp ce participantii erau in starea de repaus. Totusi, dupa administrarea tabletelor de cafeina si efectuarea exercitiilor, masuratorile indicau un flux mult scazut . Acest efect era si mai pronuntat pentru grupul aflat in incaperea ce simula altitudinea inalta.
Concluzia studiului este ca, desi cafeina este un stimulant, sportivii nu isi vor imbunatati performantele daca beau cafea.
RESURSECafeau decofeinizata poate fi nociva pentru inimaCafeaua nu cauzeaza cresterea tensiunii