In cazul femeilor, bautul cafelei poate fi un lucru bun, spun cercetatorii contrazicand credinta populara conform careia bautura energizanta creste tensiunea.
"Aceasta este o veste buna pentru femeile carora le place sa bea cafea", a declarat autorul studiului Dr. Wolfgang Winkelmayer.
Consumul regulat de cafea nu cauzeaza hipertensiune temporara sau cronica, dimpotriva, persoanele de sex feminin care beau foarte multa cafea beneficiaza chiar
de un efect cardiovascular protector.
Din pacate, nu acelasi lucru se poate spune si despre bauturile racoritoare cofeinizate sau cele dietetice care au un efect negativ asupra tensiunii.
Probabilitatea ca femeile care consumau patru sau mai multe pahare de bauturi racoritoare cafeinizate sa fie afectate de hipertensiune era cu 28% mai mare in comparatie cu cele care consumau unul singur sau chiar mai putin. In cazul celor ce consumau bauturi dietetice, riscul crestea cu 19%.
Cercetatorii sunt de parere ca hipertensiunea este cauzata cel mai probabil de catre un alt compus chimic din bauturile racoritoare, nu de cafeina.
De curand, oamenii de stiinta au mai facut un anunt surprinzator, declarand ca Viagra este un medicament eficient pentru persoanele ce sufera de hipertensiune.
Potrivit unei statistici, unul americani din sase sufera de hipertensiune.
RESURSEViagra benefica pentru hipertensiviInsuficienta respiratorie indica prezenta unei afectiuni cardiace