NEWS CATEGORIES:



NEWS ARCHIVE >>
SOFTPEDIA REVIEWS >>
MEET THE EDITORS >>
Home / News /


Cafeaua decafeinizata reduce riscul aparitiei diabetului de tip 2 la femeile aflate la menopauza

Femeile care beau 6 sau mai multe cesti de cafea decafeinizata zilnic au peste 25% mai multe sanse de a evita imbolnavirea cu diabet de tip 2

By Alexandra Lupu, Health News Editor

30th of June 2006, 08:22 GMT

Adjust text size:


Un studiu de 11 ani, efectuat pe mai mult de 28000 de femei din Iowa aflate la menopauza a demonstrat ca cele care consuma in mod frecvent cafea decafeinizata sunt mai putin expuse riscurilor de a contracta diabet de tip 2. Dintre femeile testate, cele care au baut in decursul celor 11 ani cate 6 cesti
de cafea pe zi si-au micsorat sansele de a manifesta simptome de diabet de tip 2 cu 22%. Si mai incredibil, cele care au consumat mai mult de 6 cesti de cafea decafeinizata zilnic si-au redus sansele cu aproximativ 33%.

Nu se stie, cu siguranta, cauza exacta a acestui efect benefic al cafelei, dar se pare ca este strans legata de faptul ca substantele din cafeaua decafeinizata ajuta organismul in reglarea nivelului de glucide. Aceasta ar putea fi cea mai sigura explicatie, deoarece sistemul metabolic, al persoanelor care sufera de diabet de tip 2, nu mai poate descompune zaharul in mod corespunzator.

Prin urmare, binefacatoare pentru sanatatea noastra nu este cofeina, ci sunt antioxidantii din cafea. Epidemiologul Mark Pereira de la Universitatea din Minessota si colegii sai, care au realizat studiul, au ajuns la concluzia ca este posibil ca antioxidantii sa protejeze celulele care produc insulina de la nivelul pancreasului, insulina fiind hormonul care ajuta organismul sa isi regleze si sa descompuna zaharul.

Pereira a declarat in aceasta privinta: "Sunt foarte multe persoane care consuma cantitati mari de cafea, in schimb nu consuma la fel de multe fructe, legume sau cereale, care sunt surse mai bogate de antioxidanti. Insa, oricum, ar fi prematur sa facem orice fel de recomandari pentru sanatatea publica bazandu-ne numai pe acest studiu efectuat de noi"

RESURSE

Cafeau decofeinizata poate fi nociva pentru inima

Cafeaua nu cauzeaza cresterea tensiunii

Consumul excesiv de cafea nu afecteaza inima

Cafeaua - un remediu natural la indemana oricui
Read by 5,225 user(s) | Add comment | Link to this article TWEET THIS


Article rating:
Good (3.0/5) 13 vote(s)    

Subscribe to news | Print article | Send to friend

© Copyright 2001-2009 Softpedia
Contact:

 

 

SEARCH THE NEWS ARCHIVE :




Today's News
| Yesterday's News | News Archive


MORE RELATED ARTICLES:

User opinions:

No user comments yet.
Be the first to express your opinion using the form below!

Share your opinion:

Your Name:
Your Email Address:
(will not be used for commercial purposes)
Solve this to prove you're not a bot: =
Your review/opinion:

 




Windows tabGames tabDrivers tabMac tabLinux tabScripts tabMobile tabHandheld tabGadgets tabNews tab

SUBMIT PROGRAM   |   ADVERTISE   |   GET HELP   |   SEND US FEEDBACK   |   RSS FEEDS   |   ENTER NEWS SITE   |   ENGLISH BOARD   |   ROMANIAN FORUM