
O ceasca de cafea mareste riscul de atac de cord pentru oamenii cu gena responsabila pentru procesarea cafelei deteriorata. Persoanele cu gena in stare de functionare normala pot bea cata cafea vor, spun oamenii de stiinta.
Cafeaua este cea mai consumata bautura din lume, numai americanii cheltuind 17 miliarde $ pe acest lichid magic anual; mai mult de jumatate din adulti isi incep ziua cu o ceasca de cafea. Studiul prezent incearca sa clarifice de ce studiile anterioare au aratat rezultate diferite in ceea ce priveste efectul cafelei la oameni, acesta concentrandu-se pe diferentele genetice dintre consumatorii de cafea.
Oamenii de stiinta de la Universitatea Toronto din Canada au comparat 2 000 oameni care au suferit de infarct cu 2 000 oameni sanatosi. Dupa ce
au fost intervievati referitor la obiceiurile lor de consum al cafelei, gena care proceseaza cafeina a fost testata pentru mutatii. Rezultatele au demonstrat ca oamenii cu gena anormala proceseaza cafeina cu pana la 4 ori mai incet decat cei fara defectul genetic, a declarat Ahmed El-Sohemy, un cercetator implicat in studiu.
Cafeina cauzeaza vasele sangvine sa se stranga, lucru ce duce la cresterea presiunii sangvine. Nici un test comercial nu a fost facut pe gena CYP1A2, chiar daca cercetatorii stiau de existenta ei inca din anii 1990. Fiecare persoana are doua copii ale genei; aceia care au una sau ambele gene mutate vor descompune cafeina mai incet.
Studiile au mai aratat ca o ceasca de cafea pe zi la oamenii cu defectul genetic nu creste riscul de infarct, pe cand 3 ridica riscul cu 36%, iar 4 sau mai multe cu 64%. Femeile cu gena mutata sunt expuse unui risc mai mare decat barbatii, acelasi lucru fiind valabil si in cazul tinerilor, in comparative cu oamenii mai in varsta. Cafeaua reduce riscul de infarct cu 22% doar pentru oamenii cu gena CYP1A2 normala.
RESURSECafeaua si efortul fizic nu se potrivescCafeau decofeinizata poate fi nociva pentru inimaCafeaua nu cauzeaza cresterea tensiuniiViagra pentru femeiCeaiul previne cancerul ovarian