Dupa studiul care demonstreaza ca
femeile consumatoare de cafea nu sunt susceptibile de hipertensiune temporara sau cronica, acum cercetatorii vin cu un alt studiu, care va conduce la cresterea numarului de persoane amatoare de cafea veritabila.
Am folosit cuvantul 'veritabil' pentru ca ultimul studiu in materie de probleme cardiace arata ca amatorii de cafea decofeinizata risca sa aiba niveluri mai ridicate ale LDL-colesterolului.
Pentru ajunge la acest rezultat, cercetatorii s-au folosit de 187 de subiecti, impartiti in trei grupuri. Membrii unui grup au baut trei pana la sase cani de cafea cofeinizata pe zi, un altul a baut aceeasi cantitate de cafea decofeinizata, iar al treilea nu a baut cafea de loc.
Cercetatorii au masurat nivelul cofeinei
din sange, cat si nivelurile anumitor indicatori ai sanatatii inimii, inainte si dupa cele trei luni cat a durat studiul.
Acestia au aratat ca grupul care consumase cafea decofeinizata inregistra niveluri crescute ale acizilor grasi, 'combustibilul' care alimenteaza producerea lipoproteinei LDL.
Exista diferite tipuri de lipoproteine, fiecare afectand in mod diferit procesul de ateroscleroza si, in particular, cardiopatia ischemica.
Colesterolul circula inglobat in agregate macromoleculare, particule complexe numite lipoproteine (produse in ficat) deoarece, fiind substanta de natura lipidica, nu este dizolvabil in sange.
Lipoproteinele cu densitate mica (LDL) transporta colesterolul in exces, principala sursa utilizata in producerea leziunilor de ateroscleroza. Astfel, cu cat cantitatea de LDL-colesterol din sange va fi mai mare, cu atat riscul de aparitie si progresie al cardiopatiei ischemice va fi mai mare.
RESURSEViagra benefica pentru hipertensiviAngajatii stresati de sefi pot avea probleme cu inimaInsuficienta respiratorie indica prezenta unei afectiuni cardiaceMergeti si traiti mai mult!Angioplastie si externare in aceeasi ziTensiunea ridicata poate fi reglata cu ajutorul electrozilorCafeaua nu cauzeaza cresterea tensiunii