
Intr-un studiu facut pe mai mult de 30 000 de barbati, publicat recent, Institutul National de Cancer arata ca luarea suplimentelor de antioxidanti nu apara nefumatorii de cancerul de prostata.
Totusi, studiul prezinta unele rezultate pozitive pentru fumatori si anume ca suplimentele cu vitamina E ii ajuta in lupta impotriva acestui tip de cancer, riscul scazand cu 71%.
Fumatorii au un nivel scazut de antioxidanti si vitamina E ajuta la ameliorarea acestei deficiente.
Studiul este
bazat pe alimentele pe care pacientii implicati le-au consumat si pe suplimentele pe care le-au ingerat, acoperind un numar de 137 de alimente.
Vitamina C si beta-carotenul par a nu avea influenta asupra riscului de cancer la prostata. Totusi, fumatorii care au luat vitamina E sunt mai in siguranta fata de acest tip de cancer. Rezultatele cercetarii sunt interesante, dar e clar ca riscul de cancer la prostata pentru fumatori va scadea cu siguranta daca renunta la fumat.
Aceasta boala ramane una dintre cele mai frecvente tipuri de cancer la barbati; anul acesta se estimeaza diagnosticarea a peste 230 000 de cazuri noi. Chiar daca boala in stadiile primare este tratabila, se crede ca aproximativ 27 000 de barbati vor muri din aceasta cauza in anul ce urmeaza.
RESURSECancerul poate fi prevenit printr-un stil de viata echilibratCainii simt cancerul de la o posta