
Desi multe persoane cred ca un pahar sau doua de bauturi alcoolice pe zi face bine la inima, un studiu recent arata ca acest lucru este complet fals.
Potrivit HealthDay News, studiile publicate in anii 1970 si 1980 aratau ca alcoolul in cantitati moderate scade riscul aparitiei unei afectiuni cardiace, si ca acest beneficiu contrabalanseaza efectele negative ale consumului de alcool.
Dar se pare ca toate acele studii erau gresite, dupa cum explica Doctorul Rod Jackson, profesor de epidemiologie la Universitatea din Auckland, Noua Zeelanda.
"Toate cercetarile de pana acum pe tema alcoolului si a afectiunilor cardiace se bazeaza pe date din studii ce au implicat numai pacienti dintr-o anumita categorie, ceea ce nu ofera date concludente", a declarat acesta.
In plus, cercetatorul avertizeaza
ca
bautorii infocati se expun unui risc cardiac mai mare, pentru ca probabilitatea ca acestia sa aiba si alte excese pe langa alcool este foarte mare.
"Este foarte probabil sa supraestimam beneficiile consumului cantitatilor mici si moderate de alcool si la fel de bine sa supraestimam efectele negative ale consumului sustinut de alcool", a mai spus Rod Jackson.
Exista totusi si vesti bune pentru cei care au o 'pasiune' pentru alcool, Jackson afirmand ca, desi nu protejeaza inima in nici un fel, consumul usor pana la moderat de alcool nici nu are vreun efect negativ.
"Nu exista nivele de alcool care fac bine la inima, dar unul sau doua pahare de bauturi nu este nociv, ci neutru".
Concluzia studiului este ca oamenii nu ar trebui sa bea amagindu-se cu ideea ca face bine la inima, pentru ca o asemenea ipoteza este falsa.
"Nu beti pentru a va proteja de atacuri de inima", a spus.
"Beti moderat, pana la doua pahare pe zi, dar nu va amagiti spunandu-va ca face bine la inima."
RESURSEConsumul excesiv de alcool dauneaza grav...spermeiMisterul 'ochelarilor de bere' dezvaluit de catre cercetatoriRomanii pot consuma acum bere dieteticaCancerul poate fi prevenit printr-un stil de viata echilibrat